22 mars 2009

dopet

Så har vi haft dop,var en häktisk dag med 2 barn som inte ville sova,hade en massa räk mackor som skulle göras å en massa annat,fick 10 min på mig att göra mig klar,mio å isak skötte sig båda jättebra,isak var så duktig å hällde vattnet i dopskålen,Mio fick så mycket fina presenter,en massa söta kläder och smycken,en del pengar och dom klassiska dopgåvorna.Lite synd att bilderna inte blev så bra,glömde tala om för han som hade våran kamera att man skulle trycka långsamt på knappen innan man tog fotot,men ska höra med familjen om dom fick nå fina bilder,sen dog juh förståss batteriet under dop cermonin så d blev inga mer kort,hade videokameran som brorsan hade hand om,men har inte sett resultatet än.I år gjode jag dop tårtorna själv,blev rätt nöjd med resultatet,en sol tårta och en hello kitty,den ena fick hallonmouse och daim mouse,den andra fick hallonmouse och vit chokladmouse,men dom tog en hel kväll att göra.Blev då kvar hur mycket fika som helst,så nu är frysen full igen,å inget får man äta heller :-(skulle på 30års kalas sen men klockan han bli sent innan den sista hade farit och en liten tös som varit uppe i 13 timmar utan att sova,kändes inte riktigt schyst att dra med henne till vännäs då.Idag har jag varit å hälsat på backman å fått träffat hennes nya karl som verkade ba trevlig,isak å marcus har varit ute å grillat korv i det superdupra vädret,imorrn ska jag med ungarna å hälsa på linn,alltid trevligt,får se om vädret tillåter att ta en tur i biggaråbacken.




























2 kommentarer:

  1. Tårtorna blev superfina! Härliga färger på Kittytårtan och jag kan inte se några spår av någon "räddning" på den blå! Har du fått blodad tand nu? ;D

    SvaraRadera
  2. Tårtorna blev jättefina och kläningen, wow! :) Svårt att få bra bilder i en kyrka...

    SvaraRadera