30 december 2009

dagen efter

Har haft en väldigt lugn å skön julhelg,god mat och en massa fina paket till barnen....alldeles för mycket men det är svårt att hålla igen när det är jul.Juldagen spenderade vi med att sätta ihop alla grejjor och röjja upp hemma villket inte hanns med innan vi for på julafton,senare blev det att dricka lite gott :-) annars har vi mest varit ute å skottat ålekt i snön,tagis hand om grannens djur och varit in en sväng på mellandagsrean....barnen fick så otroligt mycket kläder på jul,villket jag är glad över så det inte bara är en massa leksaker,men min plan var att handla en massa på rean men nu när dom fått så mycket känns d inte som d behövs så det blidde lite åt mig själv istället :-) fick hem smoothyn från tyskland idag,det är en bauta stor sackosäck ungefär,blev super i lekrummet,nu kan dom ligga där å mysa å se på film :-) idag har jag varit å handlat inför nyår på coop å det var en jävla pärs....tur jag inte hade nå kids med mig,då hade jag nog gått i bitar...hur lugnt å skönt som helst när jag kom dit men på bara en 20 minuter så kryllade d av folk å det gick knappt att ta sig till bilen när jag skulle därifrån,nä nästa år blir d å fara nån dag tidigare.Imorrn kommer malla å co hit,dom kommer tidigt eftersom marcus ska iväg å jobba 21:30,så det blir jag å emanuell som får slå klackarna i taket,malin ska juh ha en liten knodd så det får bli portello för hon å marcus :-) hon fixar för å efterrätt som i fjol å jag varmrätten, i år blir det hemmbakad pizza till barnen och vi vuxna får ''tjock'' pommes med pepprad oxfilé...pepparsås och hot bearnaise,grekisk sallad och parmesan&vitlöks bröd,sen blir det spännande å se vad malla har hittat på för gott :-) håller tummarna att det inte blir så jädrans kallt imorrn,hade varit trevligt att vara ute en stund på dan å grilla lite korv.Nä nu ska jag ta mig nå gott å äta så tjingeling å ett riktigt gott nytt år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar